Briefing
Datum: 26/10/2006
Briefing
We hebben verder gewerkt aan de briefing van Commerciële Communicatie. Hiervoor hebben hebben we gebruik gemaakt van het briefingstramien dat vermeld wordt in "101 Briefing - Delegatie van communicatie".
Anatomie van het briefingdocument:
- Marketing briefing
- Onderwerp
- Merk
- Marketing Objctive
- Advertising Aim
- Target Audience
- Main Benefit
- Reason Why
- Support
- Tone & Manner
- Target consumer respons
- Executional considerations
- Creatieve briefing
Leerpunten
Het is belangrijk dat je een briefing kunt opstellen. Hierbij is het kiezen van het doel het moeilijkste. Eens je een beslissing genoen hebt moet je het doel gaan formuleren. Dit moet concreet, duidelijk, eenduidig, nuttig, haalbaar en meetbaar zijn.
Het opstellen van een briefing kan volgens verschillende briefingstramienen. Wij gebruiken het stramien volgens "101 Briefing - Delegatie van communicatie".
1 Comments:
zeer schools naar toon en aanpak - mis professioneel enthousiasme, praktijk- en leergerichtheid en vooral interesse voor het vak - niveau: onvoldoende, dit kan communicatief echt beter met een beetje nadenken over je communicatiedoel en je doelgroep - ACTIVEER
By Studenten Marketing, at 7:18 AM
Post a Comment
<< Home