Channel Trade Promotion

Welkom op de blog van Sanne Goetschalckx. Vergeet het gastenboek niet te tekenen!

Friday, November 24, 2006

Voorbeelden Push promoties

Datum: 16/11/2006

Lesverslag:
Trade promotions worden gevoerd in de pipeline of distributiekanaal. Op het einde van die pipeline staat ofwel de consument (=B2C) ofwel een bedrijf (=B2B). Men gaat deze pipeline willen activeren. Dit kan doormiddel van het organiseren van promoties.

PUSH
Bedrijven
- Bonus: je vraagt investering en daar tegenover stel je een vorm van betaling
Vb. 10 kopen + 1 staal gratis
- Besparing:
vb. gratis vorklift
- Opportuniteit

Probleem: wat mag je eisen als tegenprestatie ???

Werkvloer
Je gaat de mensen op de werkvloer iets geven zodat je meer van hen gedaan krijgt, dit noemt men een Incentive.

Probleem: Wat is aanmoedigen en wat is omkopen ???

Leerpunten:
Het is zeer moeilijk om te bepalen wat mag en wat niet mag in Trade Promotions. Om dit onderscheid te kunnen maken, is het belangrijk dat men iets afweet van de wet op de handelspraktijk. Hiervoor zal er later nog een gastspreker komen.

1 Comments:

  • In een nieuw jasje met een nieuw leven!

    http://marond.blogspot.com

    By Anonymous Anonymous, at 3:52 PM  

Post a Comment

<< Home


 
Bedankt voor uw bezoek en tot snel!
Hit Counter
Hit Counter